Procedure to lodge the grievance into Online Grievance Portal

Procedure to lodge the grievance into Online Grievance Portal

Procedure to lodge the grievance into Online Grievance Portal

ऑनलाइन शिकायत पोर्टल पर शिकायत दर्ज करने की प्रक्रिया

                                        URL: https://service.unionbankportal.co.in/

To select the language as “Hindi”, please click on the down arrow:

हिन्दी भाषा चुनने के लिए कृपया डाउन एरो पर क्लिक करें


1. Login Process: for Signin to the grievance portal, customers to enter mobile number followed by a seven-digit OTP which will be delivered to entered mobile number.

    लॉगिन प्रक्रिया: शिकायत पोर्टल पर साइन इन करने हेतु, ग्राहकों को मोबाइल नंबर प्रविष्ट करना होगा और तत्पश्चात प्रविष्ट किए गए मोबाइल नंबर पर भेजे गए सात अंकों के ओटीपी को प्रविष्ट करना होगा।

a)  For Existing Customer: Please enter the mobile number which is registered with the Bank.
       मौजूदा ग्राहक हेतु: कृपया वह मोबाइल नंबर प्रविष्ट करें जो बैंक खाते में पंजीकृत है।

b)  For Non-Existing Customer: Please enter any active mobile number.
         गैर-मौजूदा ग्राहक हेतु: कृपया कोई भी सक्रिय मोबाइल नंबर प्रविष्ट करें।



2.  Go to the “My Grievances” TAB to create/view existing tickets. Go to the “Add Ticket” button to create new ticket. 

    टिकट दर्ज करने/देखने हेतु "मेरी शिकायतें" टैब पर क्लिक करें। नया टिकट दर्ज करने हेतु "टिकट जोड़ें" बटन पर क्लिक करें




3. Kindly fill the below details to submit/lodge the ticket: 
   टिकट प्रस्तुत करने/दर्ज करने हेतु कृपया नीचे दिए गए विवरणों को भरें:

a) Is Existing Customer? - Select “Yes” if you have any account with Union Bank else select “No”
     क्या मौजूदा ग्राहक हैं? - यदि यूनियन बैंक में आपका कोई खाता है तो "हां" चुनें अन्यथा "नहीं" चुनें।
b) Subject - Write the nature of issue in brief.
     विषय - संक्षेप में समस्या की प्रकृति लिखें।
c) Customer Account Number - Please enter the correct 15-digit Account Number.
     ग्राहक खाता संख्या – कृपया 15 अंकों का सही खाता संख्या प्रविष्ट करें।
d) Ticket Type - Select Nature of Category depending on your nature of issue/request.
e) Type - Select Complaint or Service Request depending on your nature of issue/request.
f)  Area - Select the proper category for Complaint/Service Request
g)  Sub Area - Select proper Sub-category for Complaint/Service Request.
h) Description - Provide the details of issue…. For example, in case of any failed/dispute transaction please provide Transaction Date, Transaction Amount, Transaction Id, Retrieval Ref. No., etc.
      विवरण - समस्या का विवरण प्रदान करें... उदाहरणार्थ, किसी भी विफल/विवादित लेनदेन के मामले में कृपया लेनदेन तिथि, लेनदेन की राशि, लेनदेन आईडी, पुनः प्राप्ति संदर्भ संख्या इत्यादि प्रदान करें।
i) Attachment - You can upload the screenshots/documents for proper and timely resolution of your Complaint/Service Request.
   संलग्नक - आप अपनी शिकायत/सेवा अनुरोध के उचित और समय पर समाधान हेतु स्क्रीनशॉट/दस्तावेज अपलोड कर सकते हैं।
j)  Submit - Click on “Submit” button to lodge ticket. Before submitting the ticket, please verify all the details.
    प्रस्तुत - टिकट दर्ज करने हेतु "प्रस्तुत" बटन पर क्लिक करें।

4.  An acknowledgement with Ticket Id will be sent to your registered Mobile number/Email Id.
     आपके पंजीकृत मोबाइल नंबर/ईमेल आईडी पर टिकट आईडी के साथ एक पावती भेजी जाएगी।

5. Once your ticket will be updated/closed, you will get a notification via SMS/Email.
     जब आपका टिकट अद्यतन/बंद हो जाएगा, तो आपको एसएमएस/ईमेल के माध्यम से एक अधिसूचना प्राप्त होगी।

6. To see the more details/resolution of your ticket, please login to grievance portal and check the details. 
    अपने टिकट से संबन्धित अधिक विवरण/ समाधान देखने हेतु, कृपया ईसी शिकायत पोर्टल पर लॉग इन करें और विवरण जांचें।

7. If you are not satisfied with the resolution provided by the Bank, then you can “Reopen” the ticket or raise the new ticket.
    यदि आप बैंक द्वारा प्रदान किए गए समाधान से संतुष्ट नहीं हैं, तो आप टिकट को "पुनः आरंभ" या नया टिकट प्रस्तुत कर सकते हैं।